Δημοσιεύθηκαν στην ιστοσελίδα e-katanalotis οι νέες λίστες των σούπερ μάρκετ με τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού».
Οι νέες λίστες προϊόντων, που σε πολλές περιπτώσεις έχουν μειωμένες τιμές, θα ισχύουν έως και την ερχόμενη Τρίτη, 29 Νοεμβρίου – οπότε και θα ανακοινωθούν οι νέες τιμές.
Δείτε τις λίστες με τα προϊόντα και τις τιμές που έχουν αναρτήσει 16 αλυσίδες σούπερ μάρκετ και εταιρείες διανομής σε αυτόν τον σύνδεσμο:
https://www.e-katanalotis.gov.gr/householdBasket
Από τα στοιχεία που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προκύπτει ότι οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχώρησαν σε νέες μειώσεις που ανήλθαν έως το -18,1%. Οι εν λόγω μειώσεις αφορούν στο συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» με βάση τους νέους τιμοκαταλόγους που γνωστοποίησαν στο υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων χθες, Τετάρτη 23 Νοεμβρίου και ισχύουν για την τέταρτη εβδομάδα εφαρμογής της πρωτοβουλίας της κυβέρνησης (23-29/11/2022).
Η πρώτη αποτίμηση των νέων τιμών δείχνει ότι από τα 816 προϊόντα, 60 έχουν αύξηση και 167 μείωση, ενώ 589 παραμένουν τα ίδια. Το σημαντικότερο: όλες οι αλυσίδες έχουν μείωση», επεσήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης.
Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
στα 167, ποσοστό 20,5%, η τιμή μειώθηκε,
στα 589, ποσοστό 72,1%, η τιμή παρέμεινε σταθερή, και
μόλις σε 60, ποσοστό 7,3%, η τιμή αυξήθηκε ελαφρά στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ως εκ τούτου, το συνολικό κόστος του «καλαθιού του νοικοκυριού» είναι αισθητά μειωμένο στη συντριπτική πλειονότητα των σούπερ μάρκετ, με τη μεγαλύτερη μείωση -18,1% στην αλυσίδα My Μarket.
Άδωνις Γεωργιάδης
«Οι προσφορές έχουν πολλαπλασιαστεί στα σούπερ μάρκετ», ανέφερε ως αποτέλεσμα του «καλαθιού του νοικοκυριού» ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ.
Ερωτηθείς για το αν, με δεδομένη την ακρίβεια που συνεχίζεται, είναι πιο φτωχοί οι Έλληνες σήμερα, σημείωσε: «Το εισόδημα έχει συμπιεστεί, διότι η ακρίβεια είναι πολύ μεγάλη», ενώ πρόσθεσε: «Άλλωστε ο πρόεδρος Πούτιν, όταν αποφάσισε να κάνει αυτό τον ενεργειακό εκβιασμό στην Ευρώπη, τον έκανε με έναν πολιτικό στόχο. Πίστευε ότι οι λαοί της Ευρώπης, λόγω του πληθωρισμού και της φτώχειας που αυτός θα φέρει, θα ρίξουν τις κυβερνήσεις και θα δουν πιο φιλορωσικές κυβερνήσεις στα κράτη. Άρα ζούμε έναν πόλεμο. Έχουμε έναν άνθρωπο που κλέβει τα λεφτά μας. Τον Πρόεδρο της Ρωσίας, ο οποίος δι’ αυτού του τρόπου πιστεύω θα πετύχει τους πολιτικούς τους στόχους».
Για το αν με το «καλάθι του νοικοκυριού», έχουν μειωθεί ουσιαστικά οι τιμές ή «απλώς βλέπουμε σε ένα καλάθι τα προϊόντα που θα είχαν έτσι κι αλλιώς σε προσφορά τα σούπερ μάρκετ», δήλωσε μεταξύ άλλων: «Οι προσφορές έχουν πολλαπλασιαστεί στα σούπερ μάρκετ. Διάφορες μάρκες που έχουν χάσει πελάτες, δια των προσφορών προσπαθούν να τους κερδίσουν πίσω».
Αναφορικά με το αν ένας καταναλωτής, που πλήρωνε πριν το καλάθι 100 ευρώ στο σούπερ μάρκετ, για να ψωνίσει προϊόντα πρώτης ανάγκης, σήμερα «για να πάρει τα ίδια προϊόντα πληρώνει λιγότερο», σημείωσε ανάμεσα σε άλλα: «Έχουν μειωθεί οι τιμές. Σε ορισμένα προϊόντα μάλιστα, πολύ. Αν δεν υπήρχε, θα είχαν αυξηθεί οι τιμές σε 500 προϊόντα».
Για τα λεγόμενα του προέδρου του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Νίκου Ανδρουλάκη, αναφορικά με το ότι «για τα ίδια βασικά προϊόντα που ο Έλληνας πληρώνει 54 ευρώ με βασικό μισθό 755 ευρώ, ο Γερμανός πληρώνει 59 ευρώ με το μισθό του στα 1.621 και τον Πορτογάλο να πληρώνει 43 ευρώ με μισθό 823 ευρώ», σχολίασε: «Ότι υπάρχουν σοβαρές διαφορές μεταξύ των χωρών, υπάρχουν. Όμως, πλέον έχουμε 2% χαμηλότερο πληθωρισμό από τα ευρωπαϊκά κράτη».
Κλείνοντας, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ανάμεσα σε άλλα: «Η γκρίνια δεν κάνει καλό στην οικονομία. Είναι ζημιά. Αν θέλουμε να πούμε με ειλικρίνεια ότι αυτή τη φορά οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ “έχουν βάλει μεγάλη πλάτη”. Αν εμείς όλοι μας, όταν μπαίνουμε σε σούπερ μάρκετ, αγοράζουμε έστω μερικά προϊόντα από το “καλάθι”, θα τους αναγκάζουμε κάθε εβδομάδα να μειώνουν τις τιμές».